تاریخ انتشار: پنجشنبه 1348/10/11 - 03:30
کد خبر: 6510

۱۱سال خیال و بالاخره... توهم!

وزارت خارجه آمریکا با کنار گذاشتن احتیاط های اولیه در حمایت علنی از عناصر دخیل در فتنه پس از انتخابات، رسماً اعلام کرد به یکی از این افراد- در پوشش فعال مدنی- جایزه می دهد. شادی صدر که از افراد دم دستی در فتنه سبز محسوب می شود ۲۶ تیرماه گذشته به خاطر شرکت در اغتشاشات حاشیه نمازجمعه بازداشت و پس از ۱۱ روز آزاد شد و مدتی بعد از کشور خارج شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» ، امروز چهارشنبه 12 اسفند 1388 کیهان در بخش اخبار وی‍ژه خود نوشت:

جایزه نوکری برای بانیان گوانتانامو و ابوغریب

وزارت خارجه آمریکا از زمان دولت بوش (سال 2007) جایزه ای را در پوشش فعالیت مدنی به عناصر نشان شده خود در کشورهای مختلف و اغلب کشورهایی که با آمریکا در تعارض هستند اعطا می کند.

ملنی ورویر نماینده وزارت خارجه آمریکا، شادی صدر را در کنار چند زن قبرسی، دومنکینی، افغانی، کنیایی، کره ای، سری لانکایی، سوری و زیمبابوه ای در شمار 10 زن شجاع در سال 2010 معرفی کرده است. صدر چند ماه پیش نیز همراه رویا و لادن برومند جایزه مسمابه لخ والسا (مهره آمریکا) را دریافت کرده بود.

آمریکایی ها با این جایزه های تحقیرآمیز تلاش می کنند از افراد کم مایه و گمنام چهره سازی کنند و به همین دلیل هم بود که به عنوان مثال یک مجله آمریکایی چندی پیش، زهرا رهنورد را سومین زن متفکر بزرگ دنیا جا زد اما پس از چند روز مجبور شد توضیح دهد که این کار، رفتاری صرفاً سیاسی برای اثرگذاری در افکارعمومی ایران و حوادث پس از انتخابات بوده است.

آنچه در این میان جالب است این که عموم عناصر نشان شده از سوی آمریکا هرگز به خود جرئت و اجازه نمی دهند که نسبت به جنایت های بی سابقه و نقض گسترده حقوق بشر از سوی این دولت استکباری کوچک ترین اعتراضی بکنند، درست به همان دلیل که چاقو دسته خود را نمی برد.

عتبات مشرف بودیم که خبر آمد دستگیرمان کرده اند

یکی از همکاران ستاد و سایت وابسته به موسوی اصرار دارد که خود را آدمی مهم جا زده و به هر قیمت بازداشت شود.

«غ-ر» اخیرا در سایت کلمه ضمن حمله به سردار کوثری و کیهان و... مدعی شده بود «در جایی! و در جلسه ای! و با حضور عده ای! کارشناس خبره درباره بررسی ابعاد راهپیمایی 22 بهمن دعوت شده بودم. یکی از کارشناسان گفت در فرمایشات تمام دوستان دو نکته دیده می شود؛ یکی آن که همه در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کرده اند و دوم آن که تمام دوستان نسبت به وضع موجود معترضند. پس از این فرمایش، یکی از اعضای جلسه گفت من با تمام اعضای خانواده ام در راهپیمایی حضور داشتیم اما در جیب فرزندانم پارچه های سبز وجود داشت».

وی چند روز بعد مطلب دیگری در کلمه نوشته و ضمن کلی تواضع و فروتنی می نویسد: بعضی دوستان صدیق با مشاهده آن مقاله، با دلسوزی های عمیق مرا از ادامه نوشتن و قلم زدن در چنین عرصه هایی منع کردند. به گمان آنها این گونه نوشته ها تند است و ممکن است با عکس العمل مواجه شود. بعضی آن را به راه رفتن روی مین تعبیر و برخی هشدار دادند که باید تبعات آن را بپذیرم. بعضی هم در کامنت هایی که فرستاده اند از این که هنوز در کشور آزادمردانی وجود دارند که با صراحت و شجاعت با حکومت و حاکمیت حرف می زنند احساس شادمانی کرده و اینجانب را شرمنده لطف و محبت خود نموده اند... بعضی هم لب به تحسین گشوده اند.

غ.ر اضافه می کند: «بر این باورم این نوشته ها و نقدهای امثال من نه تنها شجاعانه و متهورانه نیست و نباید پاسخ تهدید و طرد و زندان داشته باشد بلکه حتی حکومت باید در عمل دیگران را به اتخاذ این رویه ها تشویق کند. چرا باید رفتار حکومت به گونه ای باشد که وقتی نوشته های کسی مانند این کمتر از کمتر! به دلیل تشرف به عتبات موقتا مدتی کوتاه متوقف می شود نامه ها و تلفن ها و کامنت هایی آکنده از نگرانی دوستان در این جهت زده و نوشته شود که لابد نیروهای امنیتی مرا دستگیر کرده اند! من برای کسب و منفعت و نان به این عرصه نیامده ام که با احتمال خطری دکان کسب ببندم. نظام چرا باید من و امثال من را دستگیر کند؟».

به قول سریال قدیمی مثل آباد، «خدا قبول کند عجب سرگذشتی داشتی کل علی!». فعلا از دکانداری و نان حضرت امام خوردن و نمکدان شکستن که بگذریم، ظاهرا قصه همان قصه معروف است که پلیس ها 2 نفر دزد گردن کلفت را دستبند زده و با خود می بردند و در این میان یک آدم پیش پا افتاده هم که هوس شهرت به سرش زده بود، مدام خود را میان پلیس و دزدهای دستگیر شده می انداخت و می گفت ما 3 تا را برای چی به زندان می برید؟!

هاآرتص: انگشت ایران روی ماشه رفت

رایزنی اخیر مقامات ایران، سوریه، حزب الله، حماس و جنبش جهاد اسلامی در دمشق و تهران، بازتاب گسترده ای در میان دوستان و دشمنان امت اسلامی داشت. اغلب رسانه ها این رایزنی صمیمی و نزدیک را پاسخ زیاده گویی مقامات رژیم صهیونیستی در تهدید کشورهای منطقه ارزیابی کرده اند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در تحلیلی نوشت: انگشتان احمدی نژاد بر روی ماشه است و هدف واقعی در سفر او به سوریه، هماهنگی برای برخورد نظامی با اسرائیل بود، با این استراتژی که کسانی برای دشمنی وارد عمل شوند متقابلا ماشه از سوی ایران و متحدانش کشیده خواهد شد. ملاقات احمدی نژاد، بشار اسد، سیدحسن نصرالله و خالد مشعل در سوریه، ارسال پیامی روشن مبنی بر حمایت این کشورها و سازمان ها از یکدیگر است.

هاآرتص اضافه کرد: آرایش سیستم های ضدهوایی بسیار پیشرفته حزب الله در مرزها، یک اعلان جنگ تلقی می شود. حزب الله امروز به مراتب قوی تر از دوران پیش از جنگ تابستان 2006 است. حزب الله اکنون 40 هزار راکت و موشک دارد که با آنها قادر به هدفگیری مناطق صنعتی شمال اسرائیل، تل آویو و صحرای نقب است.

سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی هم به نقل از روزنامه ایتالیایی ایل جورناله نوشت: همایش های اخیر دمشق و تهران موجب نگرانی و ترس شده است. در این نشست ها همه اعضای محور شرارت ]![ حضور داشتند. به ندرت چنین اتفاقی می افتد. این تصادفی نیست. همه شرکت کنندگان دشمنان قسم خورده اسرائیل و آمریکا هستند. حزب الله لبنان به تنهایی قادر است تل آویو را آماج حمله قرار دهد. این دیدارها از دمشق تا تهران بسیار پرمعنا و استراتژیک بود. آمریکا از این اتفاقات ناخشنود است. بشار اسد در کنفرانس خبری، سخنان هیلاری کلینتون را به سخره گرفت و احمدی نژاد خیلی صریح و ساده گفت اسرائیل در سراشیب نابودی قرار گرفته و کارش یکسره شده است. همین ادعا را سیدحسن نصرالله هم تکرار کرد و گفت اسرائیل در حال نابودی است. حزب الله در واقع خط اول دفاعی جمهوری اسلامی در رویارویی با اسرائیل است.

از سوی دیگر روزنامه القدس العربی نشست های انجام شده را مهم توصیف کرد و نوشت: ایران، سوریه، حزب الله، حماس و جهاد اسلامی در این نشست ها مثل یک اتاق جنگ، برنامه ها و نقش و ماموریت هر یک از کشورها را در صورت هرگونه تعرض اسرائیل به ایران، سوریه و لبنان مشخص کردند. آنها بر اتحاد استراتژیک تاکید داشتند. اتحاد برخی کشورها با آمریکا درباره عراق شاید در مرحله پایانی باشد ولی این بار کشورهای عربی در جبهه مقابل آمریکا قرار می گیرند. این برخلاف دیپلماسی آمریکا و تقلای هیلاری کلینتون است.

11سال خیال و بالاخره... توهم!

اسامی شماری از آثار موسوی در فرهنگستان هنر طی مدیریت 11ساله وی بر این فرهنگستان منتشر شد. آنچه در میان این اسامی مشترک است و به وفور جلب توجه می کند کلید واژه «خیال» است. به گزارش رجانیوز، بنا بر اسناد موجود از آثار منتشر شده در این فرهنگستان طی دوره 11ساله ریاست موسوی، می توان به اسامی «فصلنامه خیال، ویژه نامه های نقش خیال، طرح خیال، نوای خیال، سایه خیال، تصویر خیال، تندیس خیال، معراج خیال، اقلیم خیال، جوانه خیال، آوای خیال، صور خیال، فصلنامه خیال شرقی، ماهنامه آیینه خیال و...» اشاره داشت.

هم چنین «عکس رویان، خیال عارفان»، «فراسوی ایمان، هنر مدرن و تخیل مذهبی»، «صور خیال در شعر سبک اصفهانی»، «مقالات اولین هم اندیشی تخیل هنری»، «خیال ایرانی»، «بهزاد در خاطر و خیال من»، «متافیزیک خیال در گلشن راز شبستری»، «خلیل و خیال، یادنامه استاد خلیل درودچی»، «دیالکتیک برون و درون و پدیدارشناسی خیال» نیز عنوان برخی از کتب منتشر شده توسط فرهنگستان هنر در دوره مذکور است و این در حالی است که همایش های هم اندیشی تخیل هنری(8/10/87)، اولین هم اندیشی تخیل هنری (8/7/83)، دومین هم اندیشی تخیل هنری (23/8/84)، سومین هم اندیشی تخیل هنری (15/8/85)، هم اندیشی تخیل و مهاجرت (8/10/87)،نمایشگاه تجلی عاشورا در آیینه خیال (10/12/84)،نمایشگاه خیال ایرانی (17/2/84)،نمایشگاه بهزاد در خاطر و خیال من (23/9/82)،نمایشگاه و کارگاه تخصصی «حماسه خرمشهر به روایت نقاشان خیالی ساز» (7/3/87) و... از سوی این فرهنگستان در دوره ریاست موسوی برپا شده است.

ناتو برای پنتاگون قوز بالای قوز شده است

وزیر دفاع آمریکا از چالش های جدی دولت متبوع خود با کشورهای اروپایی عضو ناتو خبر داد. گیتس گفت پیمان ناتو با مشکلات و چالش های جدی مواجه است.

به گزارش خبرگزاری ها، گیتس در جمع شماری از دیپلمات ها و فرماندهان نظامی در واشنگتن با نگرانی گفت: ما با بحران در افغانستان مواجهیم اما در برخی کشورهای اروپا روند غیرنظامی شدن، بیش از حد پیش رفته است.

وی با بیان اینکه «ما نیروهای خود را در افغانستان افزایش دادیم اما ناتو مرتبا با مشکلات و چالش های اساسی روبرو است» گفت: زیاده روی در غیرنظامی کردن اروپا باعث جلوگیری از انجام عملیات نظامی می شود و ضعف ناتو قلمداد می گردد. این در آینده امنیت ما را به خطر می اندازد. متاسفانه کشورهای اروپایی برخلاف آمریکا بودجه اندکی را به امور دفاعی اختصاص می دهند.

بی بی سی درباره اظهار نگرانی وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد: ناتو به سوی بحران پیش می رود و میان مردم و سران کشورهای عضو ناتو بر سر افزایش حضور در افغانستان مشکلاتی پیش آمده است. سقوط اخیر دولت هلند به دلیل درخواست خارج کردن نیروهای این کشور از افغانستان گرچه بر تعهد نیروهای ناتو در این کشور تاثیر منفی نخواهد داشت ولی یادآور این موضوع است که نظر مردم کشورهای اروپایی عضو ناتو در مورد افغانستان تغییرپذیر است و ناتو وقت زیادی برای نشان دادن پیشرفت واقعی از جنگ در افغانستان ندارد.

ترک عادت موجب مرض است

سردبیر چند روزنامه زنجیره ای توقیف شده بلافاصله پس از آزادی از زندان، با صدای آمریکا مصاحبه کرد. محمود شمس (ماشاءا... شمس الواعظین) با اذعان به اینکه همکاران سابقش اکنون در بی بی سی و صدای آمریکا کار می کنند و از اعضای سابق انجمن صنفی هستند گفت: اتهامی که به من وارد شده اقدام علیه امنیت ملی و علیه نظام بوده است.

وی درباره همکاری نوچه های خود با صدای آمریکا و بی بی سی گفت: در زندان بیشتر موضع منفی درباره این همکارها داشتند اما در جواب گفتم شما باید ناراحت باشید، محدودیت هایی ایجاد کردید و روزنامه ها را بستید و اینها در جست وجوی کار بودند و رفتند سراغ رسانه ها و در آنجا فعالیت می کنند.

وی با وجود این مغالطه توضیح نداد چه نسبتی میان روزنامه های زنجیره ای توقیف شده و بی بی سی و صدای آمریکا وجود دارد که همکاران این روزنامه ها وقتی از کشور می گریزند رسماً در رسانه های استکباری و ضدانقلابی جذب و استخدام شوند. به عبارت دیگر کدام هدف مشترک را میان مطبوعات زنجیره ای (پایگاه مطبوعاتی دشمن) و رسانه های دولتی رژیم های کینه توزی نظیر آمریکا و انگلیس می توان جست وجو کرد که باعث همکاری های نزدیک می شود؟

افراطی گری و خیانت های مربوط به روزنامه های زنجیره ای تحت نظر شمس الواعظین به حدی بود که به هنگام بازداشت وی در دولت اصلاحات، مهاجرانی وزیر وقت ارشاد به رغم حمایت های صریح از مطبوعات ضدانقلاب تصریح کرد زندان کفاره شرابخواری های بی حساب شمس الواعظین است. مهاجرانی همچنین از حضور عناصر سلطنت طلب و گروهکی برانداز در روزنامه های زنجیره ای جامعه و توس (به سردبیری شمس الواعظین) خبر داده و آنها را سوءاستفاده چی قلمداد کرده بود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جشن برداشت زعفران در ایران
آموزش تیزهوشان نهم رایگان!
معرفی صرافی آبان تتر، نگاهی بر قابلیت ها و خدمات این صرافی ارز دیجیتال
راهنمای خرید ویپ از سایت ویپ دیاکو
پاپ اسمیر چیست؟ و بهترین زمان انجام آن
فرش ماشینی با فرش دستباف چه تفاوت‌هایی دارد؟
امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود + عکس
بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
امام‌ جمعه این شهر در اثر سانحه تصادف درگذشت
صدایی که دستور جنایت صادر کرد!
مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل
سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
باران بهاری در راه ۱۸ استان
چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
۳ روز مانده به بازگشایی نمایشگاه کتاب/ کارگران مشغول کارند
کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
رونالدو و مسی هم تیم می‌شوند؟!
مورایس: برای آینده برنامه‌هایی دارم
پیروزی تماشایی و مهیج لیورپول مقابل تاتنهامی
لورکوزن شکست‌ناپذیرترین تیم تاریخ فوتبال اروپا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top